tisdag 12 mars 2013

Helsingborg

Igår kom det upp mycket som påminde mig om tiden i Helsingborg, och jag kom på mig själv med att jag faktiskt saknade det. För mig var det en konstig känsla eftersom det gått oförskämt bra och lätt med allt, det var första gången jag kände så.

Varför kommer detta nu? Jag vet inte... Tror att jag tryckt bort allt och stängt av, det gjorde jag nog ett bra tag innan jag flyttade. Nu när det gått några månader har man börjat "glömma" det negativa och tänker på allt det bra. Kanske också för att jag vet att de goa tiderna börjar där nu... Vår, snart sommar! Det läggs ut bilder på fb, man saknar de fina människorna och blir påmind om den fina staden... Sen kan man kanske inte stänga av och trycka bort allt hur länge som helst. I början var det mycket med skolan och nya rutiner, man var så fokuserad och hade massor att göra hela tiden. Nu börjar det bli en verklig vardag, och då kommer tankarna ifatt en.

Jag säger inte att jag ångrar mig. Jag tänkte igenom mitt beslut noga innan jag tog det och jag vet att jag gjorde rätt. Dessutom finns ju Helsingborg och resten av världen kvar, jag är bara låst här några år till. Glad är jag för det, så länge jag har dessa underbara människor runtomkring mig!

Nu ska jag fokusera på allt bra som händer, för det går faktiskt bra nu! Inte minst flyttar en god vän tillbaka till Umeå i veckan, efter några år på annan ort! Det gör ju det hela ännu lite bättre :D

Ville bara skriva av mig, och som vanligt känns det bättre efteråt! :) På tal om bananer så tog jag mig "ledigt" idag, det var en sådan dag helt enkelt. Dock kommer dagen ändå att bestå av litteratur-läsning. Wiiihoo! Lev och må!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar