lördag 4 maj 2013

Stort misstag

Bloggtorka... Borde egentligen lägga bloggandet på hyllan, dels för att jag inte är så aktiv och sedan för att jag börjar bli för gammal! ;) Men så tycker jag också det är skönt att skriva av sig ibland, och mina nära och kära som jag har på distans vill uppdatera sig så vi kör på.

För den som missat det så är jag ute på VFU just nu i ca 6 veckor och det känns så sjukt bra. Dagarna går fort och alla är helt underbara, stora som små. Känner mig som en i arbetslaget med fullt ansvar och jag bara längtar tills studierna är klara och jag får göra det jag vill jämt. Igår hade vi reflektionsmöte och det var väldigt intressant och lärorik att ta del av.

Är förkyld som tusan sedan en vecka tillbaka nu och jag börjar vara sjukt less. Igår kände jag mig alldeles för frisk och ivrig så efter att jag kommit hem så ringde jag upp Jossan och vi tog en rejäl långprommis blåsten. Yes, det blåste som faan och det var nog inte jättebra för min förkylning som var på väg att försvinna. Stort misstag! Sate...

Det är i alla fall helg så jag har lite tid på mig att bli frisk igen. Får se om jag lyckas hålla mig inne idag då det är så fint väder ute :/

I övrigt har det varit en bra vecka. I morgon kommer mina älskade hem från sin semester och ingen är gladare än jag. Det har varit lite sådär att inte kunna ringa när man vill, vi hörs ju nästan dagligen annars.

Jag saknar mina vänner som inte är här av olika anledningar också. Tackar för att det finns mobil och internet idag :p "Livet är för kort för att inte göra så mycket som möjligt av det!!!" stod det i ett sms jag fick igår... Tur att jag har de bästa och klokaste vännerna som påminner mig om det ibland. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar